New york + Grand cayman

Jag misstänker att New york inte behöver en närmare presentation? Vi gick i alla fall upp tidigt som skrutt den 24 november. Jag hade mens och mådde därefter, hade nära-döden-upplevelser hela vägen till Stockholm. Ville verkligen inte åka, struntade i New york och Karibien. Jag ville bara ha min säng och ipren. Dock efter att fullständigt skitit ner hela Flygets långtidsparkering (ursäkta ni kräkmagade, men detta är ingen underdrift) mådde jag tusen gånger bättre och respeppen kom tillbaka, så vi satte oss på planet mot New york.
♡ Första grötiga bilden från hotellrummet. John gjorde någon slags segerdans och jag skrek inombords. (Empire state building där till höger i rött!!)
 
Vi gick ut på gatan i bara t-shirt. Det var kväll och cirka 17 grader. Rundade hörnet och hittade ett café där vi planerade att äta frukost (då frukosten bestod utav muffins och kaffe på hotellet..) Efter det gick vi tillbaka till rummet och somnade.
 
♡ Första dagen ägnade vi åt Times Square, Macy´s, Dr Marten´s-affären i Soho, samt några second-handbutiker som jag hade kollat ut redan i Sverige. Köpte även göööörfina Victoria's secret-trosor...
 
John. ♡

Vi avslutade kvällen med att köpa en vinflaska, dricka den, möta upp min kusin och hans flickvän (som av en slump också befann sig i New york) gå längs med ett demonstrationståg och äta kladdig Subway-pizza med jalapeños och skrika HANDS UP, DON'T SHOOT och JUSTICE FOR MICHAEL BROWN. Sedan gick vi alla fyra på comedy-club. Det var helt sjukt kul!!
 
♡ Andra dagen skulle vi egentligen åka söderut till Frihetsgudinnan och Ground zero osv. Men det regnade och blåste iskallt, så vi höll oss runt Times Square igen.
 
Vi gick på Madame Tussauds!
 
 
På kvällen bjöd John mig på Broadway i tidig födelsedagspresent.
 
Vi såg THE LION KING !! En av höjdpunkterna på New york-vistelsen.
 
Sista dagen i New york regnade det också. Vi besökte New york public library.
'
Tokvacker byggnad, trappor överallt och valv och små bokaffärer lite här och var.
 
På kvällen gick vi till Empire state building, köade i typ en halvtimme till allt. Till slut fick vi åka upp till typ 84/85/86 våningen, minns inte. New york är helt sanslöst vackert under kvällstid. Bilden gör inte staden rättvisa. Och ja, man kunde känna byggnaden röra sig, fick nästan bara en bra bild för de andra blev suddiga.
 
 
Vi gick och la oss tidigt den kvällen, 03.00 ringde klockan och våran transfer till La Guardia airport gick 04.00. Ohumant. Vi mellanlandade i Miami och flög vidare mot Karibien. Vid 14.00 landade vi på Grand cayman...
 
 
Hade aldrig hört talas om denna ö tidigare, som ligger strax utanför Kuba och Jamaica. Så här ser den ut:
 
Och här ligger den:
 
Vi bodde i utkanten av Georgetown, bara 500 meter från Seven mile beach. Veckan bestod till stor del utav detta:
 
 
 
Vi hade två dagar då vi inte bada badade, solade, drack vin till lunch osv. På onsdagen åkte vi båt ut till stingray city och badade med stickrockor mitt ute i havet. Var livrädd, men såhär i efterhand är det bland det mäktigaste jag varit med om.
Just animals
HAHA precis sådana fast vilda. De var hur mysiga som helst, vi fick pussa på dem och så gav dem oss massage på ryggen. Ja, såhär i efterhand var det mysigt. Men just då hade jag ren dödsångest haha.
 
På torsdagen fyllde jag år, och då hade jag bestämt att vi skulle åka på sköldpaddsfarm!
 
Fy fan, fina djur. <3 bästa födelsedagen.
 
På kvällen åt vi middag på resturangen och jag fick ett litet drinkparasol i min glass.
Hade spetsklänningen och ville inget hellre än att stanna en vecka till.
 
Dagen efter började den långa resan hem, mellanlandning på Bahamas, samt London. Sammanlagt flög vi med 7 olika plan...Men vi fick  in flygvanan ordentligt. Vid 17.30 landade vi i dimmiga Stockholm igen.
 
Vi har redan börjat planera nästa resa. Kan verkligen rekommendera kombinationsresor, speciellt med en storstad och ett solsemester-resemål.
 
Ha det braeee /A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0