Min sommar

Det är september nu, om någon missat att kolla kalendern. Sommaren är över. Förra året dog jag inuti när sommaren tog slut, idag är jag lite klokare. Hösten är nästan bättre.
 
Sommaren 2012 har varit så bra. För mig började den någonstans i maj, för då var det varmt i alla fall.
MAJ
Det var så ljummet så att man kunde hänga tvätt ute och andas solvarma andetag.
Jag broderade mer än någonsin. Sjöstugan är ju förresten helt klar, väntar på att ramas in.
Jag köpte mina balettteknikskor.
Ruth såg ut så här om magen.
Några dagar senare skedde detta.
 
Maj präglades av studentpepp, griskurs, Loreen som vann ESC, kattungar. Och broderier haha.
 
JUNI
Jag och min utomordentliga klass åkte på en sista resa.
Vi fixade med flak...
Och så tog vi studenten. Jag var överlycklig ena stunden och grät som en dåre den andra.
SVELVIK Sängstomme IKEA
Jag köpte ny säng. Jag är galen i den.
Efter studenten sa jag tack och adjö Sverige och åkte till Finland med mummo och ukki.
När jag kom hem igen hade katterna växt till sig.
Jag umgicks med karamellerna och firade Johanna.
Min bror fyllde 11 år så vi spelade kubb, åt tårta och dansade på gräsmattan tills det skymde. Vi hade fina hästar bara runt knuten också. Saknar dem.

JULI
I juli började jag jobba hos grisarna, och min familj åkte till Finland. Så jag fick klara mig själv i en vecka. Åt massa melon.
Vi åkte och badade en hel del.
Jag åt smultron och läste i gräset.
Jag plockade lavendel, och svarta vinbär. Klappade mjuka kattöron.
Min syster fyllde 17, hon fick American Horror Story-boxen av mig fast den inte släppts än. Snart går den att beställa.
Amanduuuus.
Den svarta katten var Thorsten Lilla Hjärtat. Som skulle visa sig vara en hona. Hon finns inte längre. Och det är så jäkla jobbigt.
 
AUGUSTI
I augusti vaknade jag till en morgon som var så här fin.
Jag var glad en kväll hos mummo och ukki.
Jag spelade Monopol med karamellerna.
Sedan hann jag inte med så mycket mer, utan sa ännu en gång adjö till Sverige och åkte till Thailand.
 
Fin sommar.
Nu ska jag plugga. Imorgon ska jag sjunga igen, i kyrkan. (hjälphjälphjälp).
Adjökens!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0