Att finna meningen med tystnaden


Ruth funderar på livet över en tupplur på mitt överkast.

Kattkram!

Är så melankolisk. Men det är bra, melankoli är inget man ska fly ifrån sa dem på radion. Att man förväxlar melankolin med sorg. Och sorg är inte vacker, det är bara en del av allt. Sorg är vacker på film, inte i verkligheten. Om jag får säga det själv vill säga. Melankoli däremot, det är så mycket mer. Ett djup.

En ganska påflugen alkis sa att jag hade vackra ögon idag. Jag tackade och sa att det var vänligt av honom. Stackarna kunde knappt stå, tragiskt. NU ska jag se över tvätten. Oh förresten så är det fredag! SÅ FINT


Den Svenska Björnstammen - Svalkar vinden
Den här låten alltså. Den går ofta när jag jobbar gris och den är så bra. Verkligen inte min grej. Men så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0