Vi är vid behov omtyckande av exempelvis handikappade och duvor utan armar & ben

Idag var jag till skolan och det var som skola alltid varit. Nu på eftermiddagen körde jag bil tillsammans med mor till Fellingsbro och hälsade på Helvimummo. Hon är den finaste!

Imorgon måste jag lämna ifrån mig en himla bra tidning som jag lånat i skolan. Ponton heter den och är en slags litterär tidsskrift där ungdomar får skicka in sina egna trexter. En del är så fina så jag förmår mest att bli mållös. Det är mycket närhet, smärta, flykt och flickor i röda skor typ. I korta drag. På baksidan finns roliga ihopklipp från böcker och om man läser varje litet klipp efter det andra så blir det som en enda härlig, konstig berättelse. Det saknar helt och hållet vett men det tilltalar mig något galet. Exempel är (rubriken bl.a);

x Damerna i städerna har tagit leoparderna och hängt i garderoberna.
x Nej! Det där lammet ser inte friskt ut! Rita ett annat åt mig!
x Då hoppade elefanten upp och frågade: "Ska vi dansa? Vad säger ni?"

ponton_2012_1_omslaghttp://www.ponton.nu/wp-content/uploads/2011/11/ponton_2011_3_omslag_-150x192.jpg

Ah men visst. Om någon nu skulle bry sig som jag gör. Jag tycker bara att tidningen är så rolig! Min bror gör pannkakor, woho! Ha det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0