en fredagslista

Tre…
… saker som är tråkigt att göra: diska, köra bil utan radio (har snart gjort det i ett år), samt läsa tråkiga böcker, finns knappt värre.
… saker som jag är rädd för: gå till doktor, sniglar och multiresistenta bakterier.
… saker som jag är stolt över: men kommer inte på nåå. Är mest ostolt över mig själv just nu. Är stolt över min famil. Och min katt.
… saker som jag vill lära mig:äta normalt, spela piano, samt hur man blir sjöman.
… saker jag ofta gör när jag är hemma: Lyssnar på musik, städar och stökar ner om vartannat, tvångskramar Mymlan.
… plagg som jag aldrig skulle ta på mig:tajta klänningar, jeansshorts som ser ut som trosor, strumpor med tår ni vet. Kräks.
… saker som får mig att må bra: dans, mina bästa personer, minnen. Vältrar mig ofta i minnen.
… favoritplatser: Finland, Tallhöjden, skogen.
… matvaror som jag ofta äter:Fil, knäckebröd, apelsin.
… mål jag har: resa jätte mycket, börja göra det som är bäst för mig själv, kommer inte på något mer. Bara tjafs typ.
… starka egenkaper hos mig själv: jag vill erkänna mig själv som väldigt accepterande mot andra, är bra på att skratta fult och högt, och är nog skaplig på att köra bil.
… talanger jag har: kan rulla tungan, kläcka ur mig konstiga saker, spela barnen i bullerbyn-melodin på piano och nästan på dragspel.
… saker som jag inte kan särskilt bra:Säga ifrån (galet konflikträdd), ta hand om mig själv, dansa balett.
… saker som är väldigt viktiga för mig: Mina bästa personer, katter och grisar, fantasi.
… materiella önskningar: Ett torp vid en sjö, ett tält (se tidigare inlägg) samt alla muminböcker.
… djupa önskningar: Få en hållbar tillvaro, att allt hat som existerar i världen just nu bara upphör, att mitt liv blir som mediet sa. 
 
hej då igen hyhyhe
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0