the hufvudstad of fjärde våningen, skräckapor och I'M A TENT FOR CHRISTS SAKE

hello mes dames och herrar. Det är redan fuckingfredag på min semester och jag står inte ut med tanken att semesterveckan rinner mellan mina fingrar och blir som en enda lång dag. Men i tisdags åkte i alla fall jag och stina med morgontåget till Stockholm!
Jag och min första droppe kaffe på morgonen vid perrongen. Svor över försenat tåg och svinigt varmt kaffe. Från Stinas Instagrööm.
 
På tåget stickade jag och lyssnade oavbrutet på Rammstein (var är mitt vett???)
 
När vi kom fram till hufvudstaden var det varmt som i tropikerna och folk ÖVERALLT. Jag fullkomligt avskyr när folk inte kan styra sina steg och måste nudda och gå över och spatsera över min i jämnförelse ganska ynkliga kroppshydda, och Stina fick pepptalka tillbaka mitt lugn när vi lämnade centralstationen. Det tog 30 minuter att hitta vårt hotell som egentligen låg 10 minuter bort. Men sedan glömde vi aldrig bort vägen igen haha.
Fjärde våningen, och min mentala spärr för att inte kasta saker eller spotta rakt ner i avgrunden fick kämpa för sitt liv typ.
Detta innebar att vi bodde granne med hustopparna.
 
Vi stack ut på staden och trängdes ännu mer. Efter typ 5 timmar kom vi tillbaka på hotellet.
Då vilade vi en stund och sedan gick vi ut. Vi satt på hotellets uteservering och jag drack vin och ville inte åka hem.
Sedan gick vi till ett spanskt ställe och drack Sangria. dogdödenvadgottdetvar.
 
Efter det var det läggdags.
 
Dagen efter fullkomligt spöregnade det, ba på med regnkläder och styra stegen mot grönan.
 
Jag blev antastad av två apor(?) en stack sitt paraply rakt i röva på mig. How charming. En kom fram och pussade mig, och när jag desperat duckade för att komma undan kom den andra och gjorde samma sak som sin läskiga partner. Fick fan kämpa mig fri, svor som en kvinnlig Kapten Haddock och dem jävlarna gav sig aldrig. Tillslut fick jag ta ett tämligen fredligt kort med dem i alla fall. Sedan flydde jag.
 
Åt universums godaste lax på ett hak. Vi hade precis åkt Tilt och blivit dränkta av den svenska sommaren. Regnet föll ju obarmhärtigt hela dagen. Tilt var förresten helt fruktansvärd. Tänker aldrig mer åka.
Stina tog denna bild när vi skulle äta.
Blött och jävligt, mina händer var fortfarande skakis. Försökte lätta upp min egna sinnesstämning genom att skapa mig ett mantra. Mumlade oavbrutet visa pattarna för det föll så fint i mun, men Stina bad mig sluta för hon menade att folk kunde ta illa vid sig.
 
Vi bokade om tågbiljetterna hem tre timmar tidigare än det tåg vi egentligen tänkt ta när allt vi ägde simmade runt med oss. Vi hade snygga regnponchos på oss och jag hade ryggsäck på ryggen och två stora påsar som jag bar framför magen så jag var bred åt alla håll. Ett par engelska killar bakom mig och Stina utbrast "The Hunchback of Notre dame, what happened?". Jag svarade något i stil med "Are you blind? I'm a tent!!!"
 
Jag kom hem till en nystädad lägenhet (sara<3) och hela min familj satt i soffan och drack kaffe :')
 
Igår åkte jag, mamma,pappa och adam till Abbortjärn och stannade där i 5 timmar.
På vägen hem i bilen satt jag och adam med händerna ut mot åkrarna. Jag drabbades av den ibland åtekommande känslan av att livet är inte värt att leva om jag inte alltid får göra detta.
 
Pappa ringde nyss och sa "ja, jag tänkte fråga en sak jag och adam ska på marieberg och tänkte bara..vill du med..tänkte fråga..vill du det? "
ÄLSKAR MIN PAPPA ♡♡♡♡♡♡♡
 
Ska ta vara på denna kortvariga ledighet. Hoppas ni lever och lär deer riders.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0