jabadabado

1. Hur gammal är du? 19 år ung, tack.
2. Hur gammal känner du dig? 12. Otroligt barnslig i vissa lägen.
3. Vilken film såg du senast? Ååh har inte kollat på film på länge känns det som. Sist jag satt ned med min familj framför tv:n såg vi serien Les Revenants, Gengångare på svenska. tyckte den var super bra och spännande.
4. Är du besatt av någonting? Alltså typ, färg. Jäkligt skrikiga pasteller, samt balett och grisar antar jag hahahahah. Gosh.
5. Är du rädd för blod? Nä, inte när jag får ett pyttesår på handen och det blöder lite. Men om någon skulle kapa av mig handen skulle jag väl inte tacka och bocka direkt .
6. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Sitter på Tallhöjden och dricker kaffe och lyssnar på Morgonpasset som snart är slut. Pappa visslar. Hundarna tuggar på stora ben. Jag sitter på våran kökssoffa som egentligen inte är så bekväm. Det är stökigt i köket.

7. Vilken färg är dominerande i din garderob? Vit tror jag.
8. När vaknade du i dag? Vid nio, jobbar eftermiddag.
9. Vilken är din favorithögtid? Halloween och jul.
Tumblr_mewz2lfsy81rp758wo1_500_largeTumblr_mff58spsvm1qzk2upo1_500_large
10. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Sommar-Finland eller Thailand.
11. Vad lyssnar du på just nu? P3.
12. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Hemma-gjord müsli, lättfil, pasta, kaffe och grönsaker.
13. Vilka världsdelar har du varit i? Europa och Asien.
Thailand.
14. Snarkar du? Nej, pratar knappt i sömnen. Är så tråkig.
15. Vilka yrken har du provat på? Grisskötare och labb. Har praktiserat på fårgård, grisgård, med köttkor, med en veterinär, på hunddagis, kinaresturang, dagis, ålderdomshem, café, och kyrkis.
16. Hur går du helst klädd? I leggins och min vita stickade tröja. Eller allraaa helst i pyjamas.
Tumblr_mgo9xkw70r1rund96o3_250_large
17. Vilket stjärntecken är du född i? Skyttens. pangpang
18. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad, bläckfiskar, kola-rallybilar. Äter ju dock bara choklad nu för tiden.
19. Vad har du på dig just nu? Min vita stickade tröja, avklippta shorts, rosa tofflor, trosor och bähåå.
20. Vilken är din favoritaffär? Lagerhaus och second-hand butiker.
21. Vad har du för storlek i kläder? Det höll alltid mamma koll på när jag var yngre, och sedan rann det ut i sanden.
22. Hur många gånger har du flyttat? Ingen gång, flyttar hemifrån om 1½ månad. (läskigtjajaja)
23. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Både och, älskar att vakna tidigt och äta låång frukost, men är gärna uppe längre om kvällarna när jag är ledig.
24. Vad åt du till frukost? Tomat&ost smörgås, två döstora glas med kaffe, lättfil med müsli. Avslutade precis frukost, den varade i 1 timme och 17 minuter.
25. Är du blyg? Nej, växte ifrån det. När jag var lite flicka var jag så himla blyg så jag visste inte vad som skulle bli av mig.
26. Vad heter du i andra namn? Viola, Johanna. Älskar mina namn.
27. Vill du gifta dig? Vill inte gifta mig idag, men kanske i framtiden.
28. Var växte dina föräldrar upp? Min far är från Finnåker och mor föddes i Skåne men flyttade till Fellingsbro och växte upp där. TUR DET!!! Hade inte mummo och ukki flyttat till Sverige hade mamma bott i Finland och jag hade inte varit här. Ödet.

29. Har du, eller har haft, något smeknamn? Lanta, as I told ya before. Eller det är bara pappa som säger så.
Adjöken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0