how they glimmer, those butterflies

Flåt för alla listor hela tiden, men är så trött..
Haha, klockan ät 11.36 och jag ser ut som en vrak ännu.
 
Hur har din dag varit?
Hittills är dagen ganska ung, men har hunnit snooza 10 gånger, gått på solig morgonpromenad med jyckarna, tänt i pannan, druckit mycket kaffe och sådant. Jobbar eftermiddag idag mää.
 
Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?

Hette alltid Amanda i mammas mage, men om jag hade blivit pöjk skulle jag heta Erik.

Vilket är ditt största beroende?
Människor och kaffe.

Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt?

Att tvätta antar jag haha. Folk tror jag är störd när jag säger det.

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?

Schizofreni, är jäkligt rädd för det.

Vad beställer du på krogen?

Tequila eller cider.

Vilken är din största skräck?

Att resistansen mot antibotika ökar hos flera otäcka bakterier. Och miljöhotet. Fattar inte att sådant här inte tas på större allvar i världen. och att något ska hända min, aaah klyschigt men sant.

Hur gör man för att ragga på dig?

Man skrattar med mig, säger att grisar är världens vackraste djur och frågar om min favoritbok. Om personen i fråga har bruna ögon ELLER ser ut som Björn Dixgård gifter vi oss.

Vad har du funderat över på sistone?

Mycket på allt mest för att inte behöva ägna specifika tankar tid. Knas jag vet, men typ lägenheten, min morfar, huruvida jag är vegetarian eller inte (vilket jag nu är som alla vet), varför jag som nittonåring är galet kär i en kändis som man är när man är 14 osv.

Vad var det konstigaste som hände i helgen?

Jobbade hela helgen, tragiskt för inget konstigt hann hända.

När skäms du?

När jag inte kan alfabetet på jobbet och alla skrattar. Exempel när jag trodde O kom före N och R före Q.

Berätta om en minnesvärd bakfylla du haft?

Nej fy fan. Har varit riktigt bakfull 2 gånger och har hatat det mer än krig typ. Just då alltså.

Vem är den mest kända människa du talat med?

HAHAH ååh skäms NU. Linda Bengtzing... Har sett svenska kändisar på stan och så, men hon är den enda jag pratat med. En gång gick jag dock nästan in i Anders&Sören (ni vet, Sunes pappor) i Örebro och de skrattade gott åt mitt ansiktsutryck. Älskar dem, de är 1000 gånger coolare än Linda, sorry.

Vilket uttryck använder du lite för ofta?

Gött, fint, alltså, vafaaan.

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?

Du har alltid med dig så konstiga saker. Hade med mitt broderi och kiwi till skolan.

Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?

När jag går ut till bilen, låser upp den, sätter mig och ska starta. Glömmer alltid nyckeln i dörrlåset och måste öppna dörren igen. Otroligt harmlöst men blir alltid lika irriterad.

Vad gör du när du är ledsen?

Håller det inne hela dagen, har små ventilationsstunder som när jag är på toa, på bussen eller så. Sedan gråter jag när jag är ute på promenad eller ska sova. Gråter sällan eller aldrig framför folk.

Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?

Min hallonklänning och mina röda converse. Japp.

j38VZm

Har du någon gång slagit någon?

Nej haha. Ärligt talat har jag nog aldrig det. Inte ens min syster när vi var små. E snell.

Vad ser du fram emot just nu?

Ganska mycket tills när jag flyttar, och nästa gång jag är ledig så jag kan träffa SPH.

PUSS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0