What a waste, I could've been your friend

HeeEEj. Två veckor i Phuket gick fasligt fort, men Thailand var precis som jag mindes det. Lika överrumplande och har den fantastiska förmågan att få allt att smälta samman till en enda exploderande dröm. Annars är det bara Finland som får mig att känna så. Semester på riktigt.
 
Vi hade regn i tre dagar ungefär, och så åkte min familj på magsjuka en efter en. Men det är sådant man inte kan bortse ifrån ibland. Personligen tycker jag att maten var lite bättre i Ao nang än i Phuket, men om någon åker dit så satsa på Red Chair i Kata. MY GOD. Deras tom yam fick mig att dö matdöden. Det var även billigaste matstället på hela resan.
 
Jag fotograferade nästan sönder min kamera. Det här är en mer detaljerad bild av resan.

Sjukt förväntansfulla människor på Arlanda.


Klockan sex på morgon landade vi i Phuket och det regnade lätt. Väggen av värme när man går ut är obeskrivlig. Vi slapp tyvärr inte morgonrusningen och den annars timmeslånga bussfärden till hotellet tog två och en halv timme för vi fick ta en annan väg. Men vi fick se mycket, som till exempel skolbussen på sista bilden. Trafiksäkerheten är lite annorlunda i Thailand.
Var tvungen att ta med den här bilden, bara för att det finns en glasruta i Phuket som det står Glanshammars Åkeri på. Helt sjukt!
Det hade regnat en del innan vi kom.
I Thailand finns bananer som är så här stora.
Och sådana här super super starka nudlar som man köper i Mini Mart för typ tre svenska kronor.

Lite ögonblick från hotellet. De sköts raketer lite då och då om kvällarna. 
På en marknad i Phuket köpte jag en vinkande katt. Adore.
 
Jag antar att detta får bli del ett. Bara bilder från min mobil, nu återstår alla från kameran. Puh.
 

Kommentarer
Postat av: glanshammars gangster

Haha glanshammar tar över världen!

Svar: förstod att det var du som varit i farten ;)
Amanda

2012-09-06 @ 21:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0