Kaunis kaaos

Hej! Kom hem igår och började på ett inlägg om Finland. Kom halvvägs när internet gav upp. Gör ett nytt försök idag!
Himla dålig bild, men såhär såg kläderna ut.
Stockholm och jag var så lycklig när jag såg båten.
Båtens skugga mot berget och min dricka (mehukatti!!!) samt Ukkis dricka.
Den morgonen i Helsingfors alltså. Så. Vacker.
Genom bussfönstret. Vi lämnade vackra Helsingfors och fortsatte mot Kuusankoski.
På hotellet. Tog inte så många bilder där, vi hälsade på mummos och ukkis kompis dem inte träffat på 40 år, åt buffé och innan vi gick och la oss drack vi whiskey på rummet.
 
Dagen efter gick vi upp tidigt och åkte till kyrkan där vi skulle sjunga. Arkitekten som ritat kyrkan hade inspirerats av de italienska kyrkorna. Den var så himla gotisk och vacker, och jag älskade att sjunga i den.
Närstan direkt efter kyrkan åkte vi tillbaka till Helsingfors och där hann vi gå en sväng innan båten gick hem.
Insåg att jag hade samma skor på mig som för två år sedan när jag sist var i Helsingfors.
Dem var lite rödare då haha...Och det var sommar.
Köpte den här på båten hem.
 
Jag hatar att lämna Finland. Men det är ingen nyhet.
 
Idag ska jag på balett. Imorgon ska jag jobba! Har inte en enda dag kvar i oktober som jag inte planerat något. Jag lär ju inte bli rastlös i alla fall. Ska jobba gris väldigt mycket också, det kan man inte klaga på.
Hoppas allt är bra, adjö!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0