magnifique.

Den senaste tiden har jag gått lite skymundan och funderat på en pinnstol. Det kan låta märkligt, men jag kände hur brutalt bra en pinnstol skulle gifta sig med mitt gamla skrivbord (som dock än bor ute i boa..) Men de pinnstolar som jag funnit i tidningar har kostat mer än skjortan. Och så igår när fyra femtedelar av familjen jansson åkte till mummo och ukki och kollade på våra, i framtiden, nya höns så bestämde vi oss för att åka till ukkis gamla ladugård för att bara botanisera lite smått i allt det åldriga. Hopp opp och sätt er på att vi snubblade över en pinnstol! AH den var så fin så fin. Mamma sa att det nog gjorde sig bättre på mitt rum än bland vattenkoppar och annat bråte. Nu är den min, min pärla. Och inte nog med det. Jag har länge (återigen) suktat efter en hattask. En äldre, gammal, elegant hattask. Alla jag hittat på typ tradera har sträckt sig långt över min budget i pris. Men idag när vi var på bakluckeloppis råkar paret bredvid oss ha en till salu. 100 kronor kostade den och nu är den också MIN. Materiell kärlek. Vilken lång text.



Oförlåtligt dåliga bilder. Det är himla fint väder ute. Jag har en kobratelefon. Nu sticker jag. Au revoir!

Kommentarer
Postat av: Mithrandir

Helt underbar hattask :O Passar verkligen ihop med resväskorna också :)

2011-06-04 @ 19:11:18
URL: http://handsallover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0