Ain't it fun?

nu tusen år senare, (några dagar) tänkte jag visa bilderna från fiiiiinlandet. (tack SPH för uttrycket!!!)
 
Allt började med att min gammelmormor dog och min familj, som egentligen inte skulle till Finland i sommar, bokade resan dit. Helvi ville begravas med sin man, och han är begravd i Finland.
Här är min mentally retarded familj (-sara, hon var ju redan på plats som ni vet) på båten och vi var tämligen vid gott mod.
Jag och skärgården. Sedan började det regna och jag var inte ett dugg ledsen över att lämna sverige åt horisonten.
 
PLÖTSLIGT var vi i Finland och det regnade ännu mer där, men jag var gla och trött.
Här var det mitt i natten och vi var snart framme vid stugan. Galet sliten.
 
Enligt min familj är man inte i Finland förrän man passerat den lilla lokala affären som ligger 2 kilometer i från stugan. Euforin när man passerar affären alltså, den är obeskrivlig. Jag försökte ta kort på ögonblicket.
Klockan var 4 på morgon och jag och Adam skrek i kör FINLAAAAAND
Jag tog INGA bilder från begravningen, det fick några andra stå för. Jag grät mest och tänkte Mummo jag saknar saknar dig dig.
Jag, Sara och Johanna skapade oss själva ett uppdrag att försöka hinna med det vi brukar göra på 2 veckor på 3 dagar. Det inkluderar att gå till affären, vilket vi gjorde. Annat vi gjorde var att åka till Kuopio, OCH:
 
Åka ut med båteeen. Älskade sjö och älskade Johanna och Sara.
En sketen dag var vi tvungna att åka hem igen.
Jag och Sara i kvällssolen på båten. Finland visade sig från sin bästa sida. <3
 
det där stället är magi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0