50 onödigt nödvändiga

 

1. Om du hade fått en dotter nu, vad hade du döpt henne till? Eh. Peggy. Stackars tös, jag väät.

2. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex? Kärlek utan sex, probably.

3. Vilken var den senaste filmen du såg? 1408 igår bakom en kudde. Bland det bläigaste jag vet.

4. Har du bra självförtroende? Ärligt talat är det bättre än någonsin tidigare. Jag tror det har lite med mognad att göra. Jag insåg att det inte är en jävel förutom jag som ältar över hur jag ser ut, och då blev jag bara gladare över att vara just Amanda. Fast jag inte är riktigt klok ibland.

Your image is loading...

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu? Vara i ett varmt land med SPH och dricka drinkar till frulle. Det lilla livet.

6. Nämn tre saker på din att-göra-lista? Måla om soffbordet, flytta hemifrån och skaffa ett nytt jobb.

7. Beskriv ditt drömutseende! Och nyss satt jag och skrev hur nöjd jag var med mig själv. Men jag vill se frisk och glad ut. Men jag är galen i Lana del Rey. Eller Madonna när hon var yngre. Eller Ellie Goulding, gaash. Hon är så vacker.

Tumblr_mgjtzb5f2m1r677v1o1_500_largeTumblr_m412zdecqv1qj85doo1_500_largeTumblr_md1goc8j0x1r9ipqio1_500_large

8. Skriv namnet på någon du ser upp till! Alltså klyschigt, men mamma. Och jag såg upp till vissa lärare på Kvinnersta.

9. Någon du har kysst. Det låter som jag går på stan och delar ut kyssar. Men det har väl varit pojkar lite då & då.

10. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja, mest pojkkläder. 

11. Den du senast sov över hos - Jonna i tisdags.

12. Vem skrev du senast med på Facebook? Rigo. Han var arg på mig.

13. Är du nöjd med din profilbild på Facebook? Skulle typ aldrig ha en bild jag inte var nöjd med. Jag menar inte att jag är skönast i landet, men jag kan leva med den. 

14. Vad väljer du, godis eller chips? Båda, fast äter inte godis i nuläget (obs dock choklad), är inne i en inteätagrisdeärminavänner-period. Tanken på gelatin får mig att...eeew. 

15. Vad får du oftast komplimanger för? Mina ögonfransar.

16. När var du senast superglad? IGÅR! Jag fick, för en gångs skull, bestämma musik hemma när vi lagade mat. Så det blev mycket 60-tal, alla hackade grönsaker, mozzarella och spontandansade emellanåt. Det kändes som att alla var lite nykära ungefär. 

Your image is loading...

17. Har du rykten efter dig? Inte vad jag vet. Visserligen har jag knallar runt på ICA efter jobbet, osandes av grisdoft. När folk tänker på mig tänker de kanske på en stinkande krabat.

18. Din absolut sämsta egenskap? Jag tycker synd om mig själv ibland, fast jag vet att jag inte borde. 

19. Din bästa egenskap? Jag lyssnar gärna när någon vill prata, och jag är duktig på att tvätta. (?haha, det kommer jag nog långt på)

20. En låt du är beroende av? En återkommande låt som jag lyssnar på när jag känner mig lite sådär fint vemodig är Snowflake av Kate Bush. Alltid. Men i nuläget lyssnar jag konstant på JJ-Let go.

21. Vad stod det i ditt senaste sms? Nu är ditt kaffe slut haha :( 

22. Har du kysst ett ex efter att ni gjort slut? Nej, det kan vara lite dumt.

23. Kan man vara vän med sitt ex? Ja det tycker jag, men det beror helt på hur relationen såg ut när man gjorde slut. Gjorde man slut för att ingen var kär i den andre längre så why not? Då är man kompisar.

24. Har du kysst en kompis? Ja det har jag.

25. Längtar du tills någonting? Tills jag skaffar ett nytt jobb, åker utomlands och tills mitt gudkaramellbarn kommer :')

26. Vad är din åsikt om droger/folk som tar droger? Fine. Kom inte och gnäll sedan. Alkohol är visserligen en drog, minst lika farlig som mycket annat, men man får allt lära sig kontrollera det.

27. Vad hatar du? Allt jävla snack om rasism i detta land. Utalar mig inte ofta om det för det gör mig så fruktansvärt upprörd. Jag vill bara att varje människa ska ha det bra. Jag skiter i hur man ser ut. Skiter. I. Det.

28. Hade du kunnat ha distansförhållande? Har aldrig provat, men jag tror jag skulle klara det. Älskar att träffa en person man saknat sönderrrr.

29. Vad handlade din senaste dröm om? Åh varför minns jag aldrig?

30. Vad väger du? Typ 68 kilo kanske?

31. Hur lång är du? Är du nöjd med det? 168 centimeter och jag har ingen anledning att klaga.

32. Vilken är den bästa svenska filmen? Sunes sommar.

33. Vad gör dig glad? Mina galna katter, böcker, grisar, balett och kompisar.

34. Vilken väljer du, Harry Potter eller Twilight? Måste jag välja??? Skoja ba. HP, no matter what.

35. Ditt humör för tillfället? As bra.

Your image is loading...

36. En vacker person? Elin Viberg.

37. Accepterar du okända som vänner på Facebook? Nej, inga som jag inte har någon som helst relation till. Har vi gemensamma vänner tänker jag över det.

38. Vem kramade du senast? SPH.

39. Vem träffade du senast? Adam, vi dansade till Gogol Bordello.

40. Har du någon konstig fetish? Jag älskar ryggslut. ÄLSKAR

41. Någon du vill träffa? Dumbledore. Synd att han är död.

Tumblr_mdwl9jwdyf1ql68mpo1_500_large

42. När grät du senast? Hm, ett par dagar sedan kanske.

43. Sminkar du dig varje dag? Nej guu nej.

44. Vem är du mest lik, mamma eller pappa? Pappas flicka.

45. Är du helsvensk? Nah. Olen suomalainen.

46. Den bästa bloggen? Läser Niotillfem och Underbaraclara typ.

47. En artist du inte gillar? Justin Bieber, hatar honom inte. Men jag gillar honom inte.

48. En artist du gillar? Brigitte Bardot är fin och sjunger fint. Fint.

Tumblr_mf6m9rlbfo1rydwamo2_500_large

49. Vad är det bästa som hänt dig? Wow, detta var djupt. Svårt att säga. Familjen och sådant är ju givet. Men ibland när jag går hos grisarna tänker jag att detta är fan livet. Haha, det finns säkert massa annat. Kommer inte på något annat bara.

50. Vad vill du bli när du blir äldre? Jätte glad typ. jag vill inte drabbas av otäck åldersnoja eller sådant, jag vill bara leva och må bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0