There are echoes in the garden

Tjingelingpling deer riders. Igår jobbar jag hos grisarna, men så fort jag kom hem var jag solljus-rusig så jag, Adam, Ludvig och pappa drog på oss skidor och drog ut i skogarna. Glömmer ALLTID hur oförskämnt vacker min skog är, grön och feeet. Bästa skid-skogen. Idag jobbade jag förmiddag på bruket, var helt sluut när jag kom hem. Men tänkte "jäkla latmask" och drog ut själv. Man måste passa på att leva när det är sol.
genom skogen, ut på gärdet och förbi bääärssons lada som ramlat ihop. RIP fina barndomsminne.
Ser ut som Lotta på Bråkmakargatan när jag åker, bakhalare skidor får man leta efter. Och så har undertecknad inte åkt på längden de senaste 5 åren. Kan vara en anledning.
Efter en tur i skogen åkte jag till en bänk som står i kanten av en kohage. Hade med varm choklad och pannkaka. Kunde nästan ha gråtit nostalgitårar, som att vara barn på skolutflykt.
Kände mig dock lite ensam till och från, så jag gjorde en fransman i snön. Vet inte om ni kan urskilja mustaschen och baskern. Qui no merci. merde. Typ.
Vi tog gruppbild i solnedgången. C'est romantique.
 
Sade adjö till bänken och åkte vidare över gärdena. Solen hade nästan gått ner och dimman kom krypande så jag skyndade hem.
 
Nu har jag huvudvärk och lyssnar på tvättmaskinen. Ska lägga mig och vila en stund. Bara VILA. gött.
 
Baletten är inställd imorgon. Dö. ba dö.
 
Hörs pusse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0