There is a light that never goes out

En konstig lista för ensamhetens skull.
Tre namn jag lyssnar till: Svårt. De flesta säger Amanda, undantagen är väl pappa som kallat mig Lanta ända sedan Sara föddes för att hon hade lågt IQ och inte kunde säga Amanda som bebis. Ha ha.
Någonting jag tycker om med mig själv: Ännu svårare. Men jag gillar mitt språkhuvud.
Någonting jag inte tycker om med mig själv: Att jag får dödsångest så fort jag ska köra bil, kommer aldrig ta körkort ju.
Detta är jag rädd för: Sniglar, pest, multiresistenta bakterier, värdelösa dokusåpor, att bryta ben, kubmaneter och allt ont som händer människor.
Tre saker jag vill ha varje dag: Kaffe eller te, sällskap och en bok.
Tre saker jag absolut inte kan göra: Springa ett marathon, lägga benen bakom nacken eller sola. Det är storm ute.
Detta tycker jag om att göra: Tvätta kläder, läsa och gå på bio.
Detta vill jag göra just nu: Vara i Finland, dansa balett eller köpa ett piratskepp och segla världen över.
Bästa känslan: Galen lycka. Och melankoli.
Värsta känslan: Ångest och ensamhet.
Är jag kär just nu? Talar inte om det. Det är snart förbi och det känns så jäkla bra.
Jag vill gifta mig: När någon vill gifta sig med mig tillbaka.
Följande saker vill jag göra innan jag dör: Se en jorduppgång från månen, lära mig spännande språk, dansa som en tok, och säkert en massa annat. Men sådant här är för djupt för en måndag.
Min käraste ägodel: Min säng, min Karin Boye diktsamling, och mina Sagan om ringen-filmer på den materiella sidan. Jag äger inte min familj eller mina katter, men den är mig otroligt kära.
Favoritkläder: Sådana som man bara känner igen sig i, man är trygg och skäms inte för sig själv. För mig är det allt från min hallon-klänning till mina rutiga pyjamasbyxor.
Favorit djur: Katten, grisen och rådjuret. Och enhörningen såklart.
Favoritlåt just nu: Get free - Major Lazer, There is a light that never goes out - The Smiths. Allt med kent, det håller förevigt är jag rädd.
Roligaste ämne i skolan: Svenska och engelska.
Tråkigaste ämne i skolan: Matte, i alla fall på den tiden när jag hade det.
En bok jag gillar: Jane Eyre
En film jag älskar: Amelie från Montmartre
Favoritdoft: Nybryggt kaffe, doften som fastnar i mammas tröjor och killparfym.
Hit vill jag gärna åka på semester: Där jag kan slappna av.
Jag tror på: utomjordingar
Om jag vore ett djur skulle jag vara: En katt
Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Thailand.
Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Amelie från Montmartre och Circumstance



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0