Krossa, du månskenssalva

Sitter och lyssnar på Patti Smith och andas uppgivenhet på ett ungefär. Har haft min mobil i 3 år nu, får ibland frågan om jag inte ska skaffa en ny. Men liksom... 3 år av mitt liv finns i den där mobilen. Jag har bilder och videos från första året i gymnasiet, soluppgångar, roliga bilder på djur, inspelningar från spårade förfester och roliga telefonsamtal och fina sms och så vidare och så vidare. Sådant som ligger varmt kring hjärtat. Exempel:
En fin solnedgång i Gävle en sommar för tre år sedan.
Det här är Felicias katt. Jag satt och klappade på honom och såg på TV medan jag väntade på att F skulle komma hem från skolan. I år var det 2 år sedan jag var där, vi pratar inte så mycket längre. Det är sorgligt.
Här hade jag rosa/oranget hår i slutet av ettan. Mamma sa att jag såg ut som Lady Gaga.
Detta är Kent Agent och Hugo, fågelungarna som engagerade hela familjen Jansson i ett räddningsuppdrag. De små orkade inte hela vägen och jag tror alla i min familj gick under inombords ett tag. Nu ligger de begravda bredvid en katt, två kaniner och en hamster uppe i slängten.
Denna bild är så konstig, jag ser ut som ett troll med vitt hår.
Här är Sara i Finland förra sommaren.
Här är det natt över Finland. Det är magi.
Tigerungen och hans mor är bäst och vilar i mitt knä.
Hösten kom och jag tände ljus heeela tiden.
Beautifuuul Sophia.
Detta är Colosseum.
Sophia undervisar i skuggfigursvetenskap. Bara några veckor innan studenten.
Här lyssande jag på finmusik och fick feeling. Förlåt.
Mon Amie.
Första morgonen med ny säng. Dog sängdöden.
I Finland i år på väg till stugan, nattfika på Oritupa. Jag grät tysta glädjetårar.
På båten hem, fint med speglar i taket.
Denna är bara två dagar gammal, 04.45 var klockan och jag var ute med hundarna.
 
Några spillror från de senaste åren. Är så himla glad att jag varit så knäpp och tagit konstiga bilder genom åren. Tänker aldrig köpa en ny mobil.
 
Nu ska jag snart sova, gris imorgon med! Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0