Tristess om ni ursäktar

Jag hittar på nya ursäkter till att inte plugga hela tiden. Det bara kommer, på löpande band. Så nu ska jag, tro det eller ej, se tillbaka på 2011.


Jag började året med att umgås ganska mycket med SPH, vi kollade på HP och sånt. Och så blev jag sjuk hemma hos henne, men hann hem innan jag började tömma magen, vilket jag fortsatte göra resten av natten och kvällen därpå. Anser att det var en av mina värsta magsjukor.

Jag läste Sagan om ringen för glatta livet!

I januarikylan drömde jag om att ägna mig åt liknande grejer när sommaren kom.

Jag hade långt hår som jag bara inte orkade med, så det mest hängde med som ett annat kråkbo.

Men en dag klipptes skiten av! Det var befriande!

Spelade mycket gitarr. Saknar det.







Hade trevligt med karamellerna hela året igenom!




Såg franska filmer, blev typ stammis hos Erikshjälpen och läste mer Sagan om ringen!




Tumblr_llbm7y27lj1qfxc7io1_500_large


Hade blondt (och fortfarande ostyrligt hår), massa växter i fönstret, SPH bodde hos mig i en vecka när Janssons drog till Spanien, vi praktiserade hos grisarna och jag fick sommarjobb där i samma veva. Under den perioden fick Ruth sina bebes. Jag kände ångest till en början, men plötsligt blev det bestämt att alla skulle få leva. Tur det! Finare hittar man aldrig.







I juni åkte jag till Finland, bästa stället! Saknar det varje dag.

Hela juli klappade jag på katter och jobbade gris. Helm var mullig och fin!





I augusti var jag otroligt trött efter en månads jobb, så jag drog med mummo, ukki och Kai tillbaka till Finland.



Bebes blev stora, och Thabet hade flyttat när jag kom hem från Finland. Skolan började och vi åkte till Parken Zoo med klassen, det var himla kul!



Hösten gick mycket åt gris på helgerna, praktik på café, auktioner med hästar och sånt.

Och det här blev...

...det här!

De som valt plugg-individuella val, vilket var ca 6 pers åkte till Stockholm och gick på museéum och köpte skivor!
OHard_
Slutet av året var jag såhär knäpp, pratade med stjärnorna, fyllde arton, gick på krogis med Elin och hade väldigt roligt! Skulle nog såhär sammanfattningsvis säga att juni, juli och december var bäst 2011. Över lag var nog året ett av de bästa. Och det är väl bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0