Favoriter

När uppsatsen är klar förtjänar man att stirra sig vindögd på sina favoritfilmscener!


El tango de Roxanne - Moulin Rouge
Detta är nog min favorit MR-scen. Den pulserar av olycklig kärlek, passion och tango. De dunkla färgerna, korsetterna och den våldsamma dansen träffar mitt i magen.

Jealousy, yes jealousy, will drive you mad.


I Want Candy - Marie Antoinette
Jag kan inte kolla på den här scenen utan att önska att vardagen var lite mer 1700-taligt. Återigen korsetter, klänningar, de mest fantastiska bakverken och champagne!

Could we get some more champagne?


Stolthet och fördom
Scenen när Mr Darcy hjälper Elizabeth upp i vagnen. Jag behöver inte säga så mycket mer.


Jane Eyre
Åh. När jag såg detta på bio ville jag mest inta fosterställning och stanna så. Mer korsetter och ångest, så himla stark scen.

God help me.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0