And I'm already missing the summer

Har kommit hem från grisarna och allt är sådär mirakulöst just nu. Minsta lilla obetydliga detalj slår omkull mitt medvetande och får mig att känna att det ändå är fint att finnas till. Igår skrev jag i min bok och bad om att få vakna upp som tioåring igen, men skäms när jag tänker på det idag. Jag vill vara just här, just nu. När mitt eget huvud sviker mig tar jag fram min pärm, har inget specifikt namn på den ännu, där jag skriver allt som är fint. Och så läser jag och allt blir genast så mycket lättare.

Exempel är:
  1. Öppet hav
  2. Äldre människor som skriver med vacker handstil
  3. Filtkramar
  4. Fjärilar, speciellt den första man ser om våren
Butterflies059
5. Smörgåstårta
6. Sena nattpromenader under sommaren
7. Vinden som fläktar i håret när man cyklar i nedförsbacke
8. När man är riktig orolig eller ledsen över något och till slut bara släpper allt och gråter tills man knappt orkar lyfta ögonlocken. Det känns lättare i hjärtat i alla fall.
9. Att mitt hår börjar närma sig långt iställer för kort.


och så vidare.

NU är jag ohälsosamt kaffesugen och bläddrar i Karin Boye-boken. Den kvinnan alltså.


Kalv är mitt enda sällskap för tillfället.

Imorgon återvänder jag till grisarna och sliter lite till. Hoppas allt är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0