Jag tror vi flyr rakt in i solen



Det går inte en dag utan att jag tänker på Finland. Speciellt sådana här dagar när huvudvärken vägrar släppa och skolan tynger ner hela mig.

Jag tänker mycket på Italien också. Ser fram emot det så galet mycket! Ikväll ska jag försöka plugga, kolla på Halv åtta hos mig med mamma, och läsa Stolthet och fördom. Den fängslar mig och vägrar släppa mig fri igen. Självklart ska jag plocka tvätt också!


Fred Åkerström - Jag ger dig min morgon
Den här låten får mig att tycka svenska är otroligt vackert.

Åter igen gryr dagen vid din bleka skuldra.
Genom frostigt glas syns solen som en huldra.
Ditt hår, det flyter över hela kudden

God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0