Yksinäinen

IDAG HAR JAG
x Varit på dåligt humör, stackars mamma som var tvungen att försöka få mig att städa med henne. Jag gjorde det, men inte utan mothugg. Stackars mamma. Hon är fantastisk.
x Dammsög mitt katastrofala rum, och böt sängkläder. Böt mitt klena sommartäcke mot den fylliga vintertäcket efter en natt med ständigt kalla tår som fick spendera natten under varm tollarpäls. NU ska jag banne mig inte frysa!
x Suttit i min soffa och skrivit på PA. Det var underbart. Det typ...flöt. Precis som jag bad om. Och pussade Ruth bakom örat när hon snarkade för högt.
x Jag lever i någon slags melankoli. Vet inte ut, vet inte in. Bastade vid tolvslaget igår kväll. Helt själv, och släckte ner så bara elden syns i allt kompakt mörker. Precis som det är i Finland. Låtsades att jag var där, fast det är en konst i sig eftersom en hel sjö är svår att inbilla sig. När jag kom in var klockan mycket och jag var helt bortkopplad. Lade mig i sängen och lyssnade på musik. Kent. De är störst, renar vid melankoli. Vaknade mitt i natten och stängde av. Då kändes det bättre. Vilken lång punkt.  Igår var så bra!




Alltså mina pälshuliganer är så fina. Alla sju. SJU? Hur gick det till? Mamma frågar mig det i princip varje dag.


Stampar runt i mina fin-skor.

Hoppas ni har det fint. Kanske så fint som jag har det. Helt galet alltså. Sådär så man inte vet om man någonsin känt något liknande. Det gillar jag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0