Genom hålet i mitt hjärta



Kattpuss och min djupblåa klänning. Är ledig i morgon och det känns bra. Det bästa som finns med ledighet är kvällen innan ledigheten. Då känns allt explosivt bra och så. Själva lediga dagen är mest fylld med funderingar och en del ångest över att ledigheten snart är över.

Annars går jag runt och känner mig någorlunda explosiv varje dag. Trots att jag strosar kring i blå grishängselbyxor som verkligen inte är charmerande. Jag lever på vetskapen om att jag ska få åka till Finland igen. Inte nästa år, inte om hundra år. Jag ska få åka i ÅR. I Augusti med mummo och ukki. Åh jag blir helt rusig. Finland. Jag kommer få sitta i bilen och söka med blicken bland träden efter sjöns blänk, husvagnen och till sist den gula stugan. Sitta på bryggan efter frukost och lyssna på små vågor och känna den lätta brisen i håret. Sova på ett rum som luktar lycka. Allt en gång till. Så ofattbart fantastiskt fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0