Sånt som Finland är










































































































































Helt otroligt. Fina Finland. Jag hade det så bra där borta. Jag saknar allt. Varenda sten och kvist och droppe i sjön. Jag saknar att sova i husvagnen med sara och johanna. Att flytta upp på rummet på övervåningen som lukar gott av vind och minnen. Att vakna på morgonen och stiga upp till frukosten och kolla på finska morgonprogram och äta piroger. Att simma till hällen och bara se in i solen. Att fira midsommar med brasa, flagga och dricka välkomstdrink. Att prata mer finska med folk än man någonsin gjort tidigare. Att gå hemåt runt fyra snåret med den stigande solen i ryggen och att det är midsommardag istället för midsommarafton. Att någon kommer bara för att hämta sin bil men blir kvar i fem timmar. Som sagt, jag saknar allt sånt som Finland är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0