Liisa ihmemaassa

Fully alive. Men jag var rädd där ett tag att min familj fått magsjuka. Men idag mår alla bra så jag hoppas vi kan andas ut! Har smått panik över skolan på måndag, samtidigt som jag förgås av tristess i brist på rutin och vardag. Jag tycker dagarna går så läskigt fort. Nästa vecka har jag prov i sällskapsdjur, känns inte frestande. Ikväll ska jag kolla på Svärdet och spiran och äta glass med janssons. Vi spelade in första avsnittet igår och kollade på det idag, och den verkar jätte braaa! Mamma håller på och grejar med badrummet, sågar och bankar och hej och hå! Det luktar avlopp i hela huset...

Imorgon hoppas jag tösarna från kvinnersta kommer hit för en favorit i repris. Vi ska spela Mariokart Wii igen, eftersom vi var så utomordentligt skickliga sist vi spelade. Ska bli skönt att träffa dem igen!


Jag har även kollat på Alice i underlandet, fast på finska för det är den enda versionen jag har. Fast på finska heter den Liisa ihmemaassa. Jag blir ett naivt barn igen när jag ser på den, och jag förstår mer än jag anar.
Ha de fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0