Dag 4 – Mina mål/drömmar/önskningar.

Oj. Jag drömmer hela tiden. Det här är nästan den svåraste frågan på hela listan, den omfattar så himla mycket. Men jag kan säga så mycket att jag vet hur jag vill leva mitt liv. Jag vill leva det efter mig själv. Inte efter någon annan. Jag vill åka till platser som är jordens finaste och se att det fortfarande finns gott som överskuggar allt ont. Platser som jag kan minnas livet ut. Jag vill umgås med människor som ger mig något, människor som inte livet kan pågå utan. Jag ska jobba för att jag tycker det är kul, inte för att jag måste. Jag vet allt för många som inte gör det. Jag ska ta hand om mig själv och om naturen. Mina föräldrar brukar skratta eller fnysa åt mig när jag vill ha ekologisk mat osv osv. Men jag ser det här som en skyldighet. Jag vill inte ut i världen och veta att jag kan bidra till något som andra senare får betala för, något hemskt. Bara för att vi inte tänkte ett steg längre. Om det händer ändå, så behöver inte jag vrida mig i min grav. Eco-reko-amanda. Sen ska jag spela massa instrument, samla på fina gamla grejer, gå på sak-letar jakt, ha picknick, ha fina katter och helst bo i ett slott. Sen önskar jag att mina anhöriga får vara friska länge och att jag själv blir det. När jag dör ska man spela Here comes the sun med The Beatles och dansa men vara lite vemodiga. Inte mer. Jag ska helt enkelt springa runt i livet och dricka te, spela fiol, få barn, resa, läsa böcker(!!! hur kunde jag glömma det?) telefontrackassera Sophia, tänka klimat-smart, göra nytt av gammalt osv. Och jag har inte ens nämnt allt! Men jag hoppas det duger som svar.


TYP


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0